Våra övergripande mål
Förskolan
Funktionell kvalitet
- Samtliga förskolor ska aktivt och medvetet påverka och stimulera barnens utveckling och lärande samt erbjuda barnen en trygg omsorg.
- Verksamheten ska utgå från en helhetssyn på barnet och barnets behov och utformas så att omsorg, utveckling och lärande bildar en helhet.
- Samtliga förskolor ska främja allsidiga kontakter och social gemenskap och förbereda barnen för fortsatt utbildning.
Upplevd kvalitet
- Alla föräldrar i förskolan ska vara nöjda med den verksamhet vi erbjuder.
Grundskolan
Funktionell kvalitet
Kunskapsresultat
- Samtliga elever ska klara kunskapskraven i alla ämnen och därutöver ges förutsättningar att utvecklas så långt att de når sin fulla potential.
- Samtliga elever ska nå behörighet till gymnasieskolan.
- Samtliga grundskolor ska ligga över rikssnittet avseende det genomsnittliga meritvärdet och ha god kontroll på överensstämmelsen mellan resultat på nationella prov och satta betyg.
Värdegrundsresultat
- Samtliga grundskolor ska aktivt och medvetet påverka och stimulera eleverna att omfatta vårt samhälles gemensamma värderingar och låta detta komma till uttryck i praktisk vardaglig handling så att målen i läroplanen nås.
Upplevd kvalitet
- Alla elever och föräldrar ska vara nöjda med den verksamhet vi erbjuder.
Grundsärskola
Funktionell kvalitet
Kunskapsresultat
- Samtliga elever klarar kunskapskraven i alla ämnen/områden och därutöver ges förutsättningar att utvecklas så långt att de når sin fulla potential.
Värdegrundsresultat
- Samtliga inom grundsärskolan ska aktivt och medvetet påverka och stimulera eleverna att omfatta vårt samhälles gemensamma värderingar och låta detta komma till uttryck i praktisk vardaglig handling så att målen i läroplanen nås.
Upplevd kvalitet
- Alla elever och föräldrar ska vara nöjda med den verksamhet vi erbjuder.